Silosy spedycyjne przeznaczone są do szybkiego załadunku pojazdów ziarnami zbóż, rzepaku, kukurydzy i innymi materiałami sypkimi.
Silos wykonany jest z blachy płaskiej ocynkowanej ogniowo, a jego gładka powierzchnia ułatwia zsyp zgromadzonego materiału a tym samym samoczyszczenie zbiornika. Lej w części dolnej wykonany został z blachy o grubości 2,5 mm przyjmując kształt stożka o nachyleniu 45⁰. Na jego końcu znajduje się króciec rozładowczy z zasuwami: ręczną i elektryczną. Zasuwa elektryczna KONSIL zamyka i otwiera wysyp silosu podczas normalnej eksploatacji. Zasuwa ręczna służy do awaryjnego zamknięcia króćca rozładowczego w przypadku np. przerwy w dostawie prądu. Dach silosu ma kształt stożka o nachyleniu 30⁰, a na jego szczycie znajduje się otwór zasypowy o średnicy 200 mm. Na jednym z segmentów dachu umieszczony został otwór inspekcyjny o średnicy 600 mm zabezpieczony kratą. Specjalnie wykonane łączenia z trapezowymi przetłoczeniami zapewniają szczelność dachu silosu zabezpieczając przed dostaniem się wody do jego wnętrza.
Solidna cynkowana ogniowo konstrukcja wsporcza, umożliwia szybkie opróżnianie silosu na różne środki transportu. Jej wysokość i szerokość jest przystosowana do dużych pojazdów, którymi można wjechać pod silos w celu ich załadunku. Silos spedycyjny współpracujący z systemami rozładowczymi baterii silosów lejowych oraz płaskodennych umożliwia błyskawiczny załadunek na środki transportu przygotowanej partii ziarna.
Projekt wykonany został wg europejskich norm budowlanych EUROCODE.
Główne zalety silosu spedycyjnego KONSIL:
– wysokiej jakości ocynkowana stal
– konstrukcja cynkowana ogniowo
– minimalizacja osadzania się pyłu na ścianach silosu
– łatwy i szybki wysyp grawitacyjny bezpośrednio na środek transportu
Pierwszy silos spedycyjny postawiono w województwie kujawsko-pomorskim u klienta, który posiada już zbiorniki BIN i z pełnym zaufaniem postawił na sprawdzoną polską markę.